TRENINGI

RSA metoda – kdo je ustvarjalen igralec ?

RSA metoda je oblika načrtnega ravnanja, mišljenja in občutenja  v treningih in tekmah za dosego čim boljšega igranja nogometa na vseh ravneh od najmlajših do članskih ekip…

Zakaj uporabljamo našo  RSA metodo dela:

1. omogočamo celovit in najhitrejši splošni razvoj nogometne tehnike, nogometne taktike, kondicije in mentalne priprave  v igralcu in ekipi;

2. pospešujemo povezanost igralcev v ekipo, ekip v klub, klub v okolje;

3. ocenjujemo realno moč igralca, ekipe v rednem tekmovanju;

4. sledimo modernemu načinu treniranja in pomagamo pri razvijanju  tudi drugih metod s katerimi se srečujejo naši igralci in ekipe;

A. Pri našem delu se ne usmerjamo samo kako trenirati za čimboljši rezultat, temveč kako razviti v igralcu to ali ono sposobnost ali lastnost  in ko z vztrajnim delom razvija svoje sposobnosti in lastnosti, takrat igralec dobi tudi odgovor kako trenirati za čim boljši uspeh. S tem postane igralec vse bolj odgovoren  in ne išče odgovore na vprašanja za katera še ni dovolj pripravljen.

B. Skladnost in ravnotežje na vseh področjih trenažnega dela in tekem sta zelo pomembna saj omogočata razumevanje in usposobljenost za določene vaje, ki so temelj za uspešno delo in s tem za uspešen rezultat.

» Nogometna pravila so enostavna, držati se teh pravil je tudi enostavno. Uspešna pa so samo takrat, ko se teh pravil prav tako resno in striktno držimo, kolikor so nogometna pravila sama po sebi enostavna.«

C. Naša RSA metoda dela omogoča da z nogometnimi vajami pravilno in v pravem ritmu delujemo na sposobnosti in lastnosti igralcev in ekipe, ter da se lahko tudi  odpravijo škodljive posledice, ki nastanejo zaradi različnega  zavajanja in različnih zablod…

Nogometna morala: to je sposobnost in sicer sposobnost za nogometne moralne ideje, za nogometne moralne fantazije; tudi sposobnost preobrazbe – spremembe tistega kar vidi pri treningu ali sami tekmi in to na tak način, da ne spremeni same zakonitosti treniranja temveč da doda nekaj svojega s katerim poveča soodvisnost do uspešnosti tako v vaji kot tekmi.

Tudi trenerji lažje izvedejo »nove vaje« iz starih, kot da iz svoje nogometne moralne fantazije določijo nove vaje, ki še ne obstajajo. Veliko igralcev ima sposobnost da nogometne moralne ideje dobi od igralcev ki imajo nogometno moralno fantazijo in jo spretno vtisnejo v svoj nogometni  »zaklad« in so tudi sposobni te vaje uporabljati v sami igri ali treningu.

Kdo je ustvarjalen igralec in kaj to pomeni:

Tudi za ustvarjalnega igralca velja, da ima trenutno samo toliko nogometnega znanja, kolikor ga v danem trenutku uporablja v igri ali treningu, ker ko sta tekma ali trening končana ne moremo več vplivati na samo igro ali trening. Pa vendar je treba vedeti,  da ustvarjalen igralec deluje velikokrat po »svojih« impulzih, on se odloča absolutno prvi in vidi novo idejo tam in takrat ko praktično nihče drug ne vidi te ideje in tudi reagira takoj.

  • ustvarjalen igralec velikokrat reagira po svoje in ga velikokrat ne zanima, kako so drugi igralci reagirali v takšni situaciji, kot tudi da  bolj poredko posluša kaj drugi priporočajo;
  • ustvarjalen igralec ima svoje nogometne razloge, ki ga potiskajo da iz vsote svojih nogometnih idej uporabi določen gib, akcijo in to spremeni v nogometno dejavnost;
  • ustvarjalen igralec, ki ni pod vplivom vzora ali trenerja, ta vedno takoj pretvori določeno nogometno idejo v nogometno dejavnost in sicer po »svoje«..
  • ustvarjalen igralec ima svoj izvor idej v nogometni moralni fantaziji, ki pa ima več obrazov in jo je težko natančno opredeliti, ker je nogomet razdeljen na tehniko, taktiko, kondicijo in mentalno pripravo, ki so vsaka zase svoj sistem;
  • za krepitev ustvarjalnosti se mora igralec večkrat »potopiti« v »ustvarjalno tišino«, igralci morajo biti sposobni notranjega ocenjevanja svojega trenažnega dela ali igre, kar pa je seveda zelo težko, ker to pomeni da prizna tudi svoje napake in seveda spoznati vse kar igralca ločuje od dobre igre in kar se razlikuje od dopovedovanja o napakah v vajah in sami igri, »ustvarjalna tišina« na treningih ustvarja odprtost za nove ideje;
  • igralci morajo za trenutek dovoliti da se v njih naseli urejajoči, zbirajoči notranji mir; da bi vključili vsebine treninga ali tekme brez velikega razmišljanja o njih, da bi se čustveno umirili, in tudi sprostitev fizičnega telesa je veliko bolj uspešna;
  • torej v odmorih in prehodih med  vajami  so kratki časovni premori, ki naj ne bi služili samo za pogovore ampak v prvi vrsti za enostavno opazovanje in miselno obnavljanje  vaje, ki je  bila v trenažnem procesu ter s tem omogočamo zavestno pripravljenost na drugo vajo, ker smo prejšnjo nekako utrdili;
  • dejstvo pa je da enake zunanje okoliščine, pa enake vaje na različne igralce delujejo na različne načine in sicer po poti nečesa, kar se ne da razložiti neposredno in tudi dejanski razvoj je precej različen; vse to je odvisno od notranje strukture igralca in seveda tudi ekipe…

Naslednjič : Kdo je neustvarjalen igralec in kaj to pomeni ?